9 Nisan 2008 Çarşamba

FIRINDA SÜTLAÇ

Fırında sütlacı PÇDS 20'ye davet eden arkadaşım http://mucizembenibul.blogcu.com/ için hazırladım. Arkadaşıma kolaylıklar diliyorum.

Malzemeler:

1 lt. süt
1 yumurta sarısı
3 yemek kaşığı pirinç
3 yemek kaşığı nişasta
1 paket vanilya
1 su bardağı şeker

Yapılışı:

Pirinç az miktar suyla kaynatılır. Suyu çekilen pirince süt katılır. Biraz daha kaynadıktan sonra şeker ilave edilir. Ayrı bir tasta soğuk sütle nişasta karıştılıp sütlaca dökülür. Çok az daha pişirilip servis taslarına dökülür. Bir kepçe kadar sütlaç tencerede bırakılır. İyice çırpılan yumurta sarısı kalan sütlaca eklenip karıştırılır. Bu karışım kızarması için sütlaçların üzerine gezdirilir. Su dolu fırın tepsisine taslar konur. Üzeri kızarıncaya kadar pişirilir. Soğuyunca isteğe bağlı tarçınla süslenip servis edilir.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Pervin abla ellerine saglik sutlaçlar harika olmus, sevgilerimle

Adsız dedi ki...

canım kardeşim herzaman yaptığın güzel şeyler gibi,sütlaçında görünüşü kadar çok lezzetli olduğuna eminim.Ellerine sağlık iyiki varsın hepinizi öpüyorum allaha emanet olun,ablan..

aslı'nın mutfağı dedi ki...

Merhaba, sütlaçlar çok güzel görünüyor, hele de o renkli kaplarda :) Ellerine sağlık..

Adsız dedi ki...

Sütlaçların görünümü harika olmuş, fırın sütlaçta en sevdiğim yeri üstündeki yanık kısmı....:)))
ellerinize sağlık....

fatosun mutfagından... dedi ki...

pervin abla çok güzel görünüyor ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

selam canım
emeğine sağlık
tarifini aldım
yarın yayınlayacağım
sayfada az görünmesin
daha çok görünmüş olur
arkadaş listeme ekledim sizi
görüşmek üzere

anneminkizıyim dedi ki...

Canim merhabalar,
firinda sütlaclar cok harika görünüyor, nar gibi kizarmislar, hiim nefis, ellerine saglik canim, sevgiler...

elif dedi ki...

pervin ablam sutlaç canım çekti nolacak şimdi. kim yapcak bana nu sütlaçları becerebilirmiyim acab. hep annemınkıleri yemeye alışkınımda

elif dedi ki...

geçmiş olsun pervin ablacım. aman dikkat et bahar havası fena çarpar.
sütlaç için teşekkür ederim. yemiş gibi oldum. çok sağol.

ev perisi;) dedi ki...

Perviniğim biz ma aile sütlaç delisiyiz biliyo musun?

Ellerine sağlık bide böylesini deniycem;)

Muhabbetle...

Ferhanca dedi ki...

Pervincim, sutlac benimde cok sevdigim tatlilardan hem sicak hem soguk severim firinlanicada harika oluyor. ellerine saglik ..

asagida pastanin yorumu enginarda cikicak:))kusura bakma hos ben enginar kereviz turunude cok sverim..ellerien saglik

anne ve cocuk dedi ki...

harika görünüyor
yanık kısımları favori yerim...ellerine sağlık.şimdi olsa da yesem

fatosun mutfagından... dedi ki...

canımmm sevgiler hayırlı cumalar

elif dedi ki...

pervin ablacım ben seni sobeledim. baktım bu sobe sende yoktu yoksa benmı göremedim .