6 Şubat 2008 Çarşamba

AŞURE

Malzemeler:
-Yarım kg. buğday
-1 su bardağı kuru fasulye
-1 su bardağı nohut
-1 çay bardağı pirinç
-2 su bardağı kuru kayısı
-2 su bardağı kuru üzüm
-1 su bardağı kuş üzümü
-1 su bardağı çekirdekli üzüm
-2 su bardağı kuru dut
-1 küçük kutu konserve mısır
-2-3 tane karanfil
-1/5 kg. toz şeker
üzeri için:
-Tarçın
-Nar
-Ceviz
-Susam
-Dolmalık fıstık
Yapılışı:
Buğdaylar iyice yıkanır ve bol suda kaynatılır. Daha sonra kaynatılan su süzülüp buğdaylar ılık suyla yıkanır. Ardından bol suyla tekrar kaynatılır. Kaynatılan suyun içinde sıcak olarak bir gece bekletilir. Ertesi gün ayrı ayrı ıslatılıp haşlanan nohut, kuru fasulye ve pirinç buğdaya katılır. Küp şeklinde doğranan kayısı haşlanır. Sırasıyla diğer malzemelerde haşlanıp birer su çalkalanır ve buğdaylara eklenir. Son olarak malzemelerin içine şeker de katılıp çok az kaynatılır. Ilık olarak servis tabaklarına konulup üzeri arzuya göre süslenir.

11 yorum:

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, nefis cig köfteyi kacirmisim, bari asure bitmeden ulastim, cok sahne görünüyor, Allah kabul etsin, sevgiler...

Adsız dedi ki...

Nedir bu ihtişam. Aşure kendini bulmuş.Ellerinize sağlık görüntü süper. Sevgilerrr..

ifot dedi ki...

pervincigim cig koften de asuren de nefis olmus.ellerine saglik ..

Adsız dedi ki...

Aşuren benim yaş günüme denk gelmiş ne yazıkki tadamadım tadına varamadım yinede elinize sağlık Ablanla beraber Çiğköfte neyse fazla diyecek yok zaten bizede yokHELALLLLLLLLLLL

Adsız dedi ki...

selamlar ben geldim...

asuren süper olmus...

allah kabul etsin ve ellerine saglik...

selamlar, aysel

NiNo dedi ki...

Allah kabul etsin bayilirimmmmmmm

Adsız dedi ki...

Ellerinize sağlık çok tatlı görünüyor:))Bir kaşık aldım .Allah kabul setsin sevgiler

Adsız dedi ki...

Alalh kabul etsin
bereketi bol olsun
sevgiler

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik asure çok guzel gorunuyor, allah kabul etsin, iyi pazarlar.

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, nerelerdesin, uzun zaman oldu görüsemiyoruz, insallah iyi ve rahatsindir, sevgiler...

pervin dedi ki...

Sevgili arkadaşlar yorumlarınız için çok teşekkürler bu aralar kızkardeşimin ufak sağlık sorunları nedeniyle bloğuma fazla giremiyorum kusuruma bakmayın yakında görüşürüz