30 Kasım 2008 Pazar

DÜĞÜRCÜK ÇORBASI

Malzemeler:
-1 çay bardağı ince bulgur
-1 orta boy kuru soğan
-1 orta boy patates
-1 yemek kaşığı domates salçası
-1 yemek kaşığı biber salçası
-2 yemek kaşığı tereyağı
-Kuru nane
-Maydanoz
-Çok az kimyon
-1 lt. tavuk suyu (et suyu da olabilir.)
Yapılışı:
Küçük küçük doğranmış soğanlar tereyağıyla hafif kavrulur. Salça eklenip biraz daha kavrulur. 1 lt. sıcak tavuk suyu dökülür. Küçük küp şeklinde doğranmış patatesler, bulgur, tuz ve kimyon eklenip kaynayıncaya kadar karıştırılır. Kaynadıktan sonra patatesler yumuşayıncaya kadar kısık ateşte pişirilir. Piştikten sonra nane ve doğranmış maydanoz eklenip ocak kapatılır.
(Ölçüler isteye bağlı koyu veya sulu olmasına göre azaltılıp çoğaltılabilir.)

5 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık canım çok lezzetli görünüyor..sevgiler,mutlu haftalar...öpüyorum:)))

simayhobievi dedi ki...

elinize sağlık daha önce adını duymadığım ama içerik olarak güzel bir çorba

Gönül dedi ki...

hayatım ellerine sağlık harika görünüyor...sevgilerimle öpüyorum

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
hic duymadigim ve yapmadigim bir corba, denemegi isterim, cok güzelde görünüyor, ellerine saglik.
Pervincigim seni Almanya ya Berline götürmeye geldim, zaman tüleninde bir yolculuga ne dersin,belkide izlerken güzel hatirlarin gözlerinde canlanacaktir, sevgilerimle....

pervin dedi ki...

Arkadaşlar evet fazla adı bilinmeyen çorba iç anadolu yöresinde de çok yapılır bulgurun köfteliktende incesi olur bu bulgura düğürcük derler adıda oradan geliyor zanedersem rahmetli kayınvaldemden öğrenmiştim bizim evde babaanne çorbası olarak geçer sevgiler...