10 Temmuz 2008 Perşembe

ZEYTİNYAĞLI YAPRAK SARMA

Malzemeler:
-Taze asma yaprağı
-2 su bardağı pirinç
-2 çay bardağı sıvıyağ
-4 su bardağı su
-1 paket knorr dolma harcı
-Kuşüzümü, dolmalık fıstık
-1 adet limon
Yapılışı:
İyice yıkanmış pirinçler bir çay bardağı sıvıyağda kavrulur. Daha sonra içine fıstık, üzüm ve dolma harcını ilave edilip biraz daha kavrulur. İki su bardağı sıcak su eklenip demlenmeye bırakılır. Haşlanıp soğuyan yaprakların içine soğuyan harç ilave edilip sarılır. Sarmalar tencereye sıkı bir şekilde dizildikten sonra üzerine bir çay bardağı sıvıyağ, yarım limon suyu ve iki bardak su eklenip kısık ateşte pişirilir.
Not: Harcın haricinde kuşüzümü ve fıstık ekledim.

6 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

ellerine sağlık hayatım harika görünüyor..sevgiler

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim,
ellerine saglik, ne güzel olmus zeytinyagili yaprak sarman. Su tabagi oldugu gibi almak vardi simdi, yarin gelecek olan alman is arkadaslarima, güzel bir yemek olurdu, ama nereddddee.
sizlere afiyet olsun, sevgiler.....

Adsız dedi ki...

Canlarım,bu sıcak havalarda zeytinyaglı yemekler harika oluyor.Ellerinize saglık,heleki yaprak sarmasıçok lezzetli olmuştur,afiyet olsun sevgi ile hepinizi öpüyorum ablan..

anneminkizıyim dedi ki...

Merhabalar canim, nerelerdesin. Türkiyedeki blogcu arkadaslari sicak basiyor, burdakilerde ya tr ye izine gidiyor veya benim gibi gidememe stresine giriyor, ee ben kiminle yorumlasacagim, sevgilerimle....

yildiz dedi ki...

Merhabalar,sitenizi yeni gördüm ve cok hosuma gitti.Hersey harika gözüküyor,ellerinize saglik.
Sizi arkadas listeme aldim,karsilikli olursa sevinirim.
Tesekkürler,güzel günler diliyorum.

Tijen dedi ki...

Pervin'ciğim,
Çok teşekkürler Turunç Kokulu Düşler için güzel dileklerine. Her şey gönlünce olsun.