31 Ekim 2008 Cuma

VİŞNELİ ISLAK KEK

Malzemeler:
-2 su bardağı un
-1 su bardağı sıvıyağ
-1 su bardağı süt
-2 su bardağı toz şeker
-4 yumurta
-2 çorba kaşığı kakao
-1 paket kabartma tozu
-1 paket vanilya
-1 su bardağı vişne
-Yarım çay bardağı vişne suyu
Yapılışı:
Yumurtalar ve şeker köpük oluncaya kadar mikserle çırpılır. Süt, sıvıyağ ve kakao eklenip tekrar çırpılır. Bu sıvı karışımdan 1 su bardağı üstü için ayrılır. Kalan karışımın içine un, vanilya ve kabartma tozu dökülüp kaşıkla iyice karıştırılır. Yağladığımız kek tepsisine vişneler dizilir; üzerine harç dökülüp orta dereceli fırında pişirilir. Pişen kekin üzeri kürdanla birkaç yerinden delinir. Üst için ayrılan harçla vişne suyu karıştırılıp sıcak kekin üzerine gezdirilir.

not: Bu kek servis edilmeden 1 gün önce yapılırsa sosunu daha iyi çektiğinden daha lezzetli oluyor. Ben yazın dondurduğum vişnelerden kullandım. Siz komposto vişne de kullanabilirsiniz.

11 yorum:

bir demet feslegen dedi ki...

Harika görünüyor :)Eline sağlık canım
Sevgiler

Adsız dedi ki...

işte en kekin en sevdiğim hali ıslak vişneli kakaolu

ellerine sağlık
sevgilerr

Sevil Altunel dedi ki...

sevgili vefalı arkadaşım bende aranıza dönmekten çok mutlu oldum.çok teşekkür ederim.yine tariflerin harika..tebrikler..

akasyakokusu dedi ki...

Günaydın Pervin hanımcım..ayy pek bi resmimi olduki..ehh benden birkaç yaş büyüksünüz saygımda hürmetimde kusur etmiyim dimi.
gerçekten benim kurabiye sizin kek nefis birikili olurdu..hatta yanına börekte yapardık çayla..gelsin muhabbetin keyfi..
ellerinize sağlık yalnız bazı arkadaşlar ve çevremde yumurtalı karışımı ayırıyorlar..acaba çiğ kokmuyormu yiyenler hep bana soruyor öncemi sonramı ekledin diye.
bende önce bardağı ayırıp kalana yumurta ekledim diyorum hep öyle alıştım diyorum.
neyse bu dilim küçük biraz torpillice alayım ben..çocuklarla kahvaltı yapıcaz şimdi afiyetle yeriz..
sevgiler sunuyorum beklerim her zaman.

simayhobievi dedi ki...

merhaba elinize sağlık çok güzel görünüyor

Baharcicegi dedi ki...

Visnenin mayahos aromasi nefis bir lezzet katmistir islak keke, görüntüsü anlatiyor zaten elinize saglik

hayat dedi ki...

Pervin'ciğim kekin nefis görünüyor.Ellerine sağlık.
Sevgiler...

akasyakokusu dedi ki...

Merhaba ..Canımcım ben profilden gelince yaşça benden büyük olduğun için adınıda söyleyemedim.adınla hanımcım dedim.68.liyim ben.benden büyüklere ablada diyorum.hatta pervin hanımcım yazınca ayyh pek bi resmimi olduki dedim.
n'olur yanlış algılama adınıda yazarım.
ama büyüğüme hürmetim sonsuzdur.
çokta geçmişler olsun..paylaşmak istersen dinlerim seni.
Allah c.c. sağlık sıhhat ve huzur versin amin..

fatosun mutfagından... dedi ki...

YA RABBİ KALPLERİMİZİ DİNİN ÜZERİNDE SABİT KIL..AMİN...HAYIRLI CUMALAR

keskinli dedi ki...

Güzel dileklerin dualarin icin cok tessekkür
ederim cok sükür iyim ve tekrar aranizdayim
visneli olmasida tam benlik ablacim ellerine saglik sevgiler

pervin dedi ki...

Yorumlar için teşekkürler ...