26 Şubat 2009 Perşembe

KARNIYARIK ve ŞEHRİYELİ PİLAV

Malzemeler:
-5 adet patlıcan
-350 gr. kıyma
-3 orta boy domates
-1 adet kuru soğan
-4-5 diş sarımsak
-1 yemek kaşığı domates salçası
-3 yemek kaşığı sıvıyağ
-Maydanoz
-Tuz, kırmızı toz biber, kimyon
Yapılışı:
Birkaç yerinden çatalla delmiş olduğumuz patlıcanlar fırında iyice közlenir. Doğranmış soğanlar, kıymayla birlikte bir yemek kaşığı sıvıyağda iyice kavrulur. Rendelenmiş iki domates, salça ve baharatlar kıymanın içine eklenir. Karışım 4-5 dk. kadar pişirilir. Ocak kapatıldıktan sonra karışımın içine doğranmış maydanoz eklenir.
Patlıcanlar piştiklerinde kabukları tamamen soyulur. Tepsiye dizilen patlıcanların ortasından bıçakla çizik atılıp içleri kıymalı harçla doldurulur. Üstlerine domates dilimleri ve sarımsak taneleri konur. Bir su bardağı ılık salçalı su ve 2 yemek kaşığı sıvıyağ karıştırılıp tepsiye dökülür. Patlıcanlar 15-20 dk. kadar fırında tekrar pişirilir. Yanında pilav ile servis edilebilir.

not:İstenirse patlıcanlar alacalı soyulup yağda kızartılarakta yapılabilir.

5 yorum:

fatosun mutfagından... dedi ki...

canım ellerine sağlık nefis görünüyor..kendine iyi bak..hayırlı cumalar sevgiler

Adsız dedi ki...

Güzell kardeşim benim,karnıyarık yemeğine bayılırım,hele yanında pilavda oldumu,yemede yanında yat,ellerine sağlık,çokk güzel görünüyor.Hepinizi çok öpüyorum allaha emanet olun.Ablan Nedret,Dikili den sevgiler..

Sevil Altunel dedi ki...

canım karnıyarık harika görünüyor.ellerine sağlık.
mausu sormuşsun.http://www.cursors-4u.com/cursor/2005/08/19/foo43.html
bu adresten kodunu alıp yerleşime kaydediyorsun.eğer yine olmazsa ben yardım edebilirim.öptüm..sevgilerimle..

hayat dedi ki...

Canım Harika bir ikili.Ellerine emeğine sağlık.
Sevgiler...

Adsız dedi ki...

pervin abla dün denedim ama olmadı patlıcanlar pişmek bilmedi 1 saate yakın fırında kalmalarına rağmen pişmediler sanırım patlıcanları tam közleyemedim:(
hevesim kursağımda kaldı.
Hülya