31 Temmuz 2007 Salı

DENİZ BÖRÜLCESİ

Ege'den esintiler... Arkadaşlar tatilden döndüm. Ayvalık pazarından aldığımız deniz börülcesi tarifini sizlerle paylaşmak istedim.
Malzemeler:
-Yarım kilo deniz börülcesi
-2 diş sarımsak
-Yarım çay bardağı zeytinyağı
-Yarım çay bardağı sirke
Yapılışı:
Börülceler bol suda haşlanır. Ilıkken kılçıkları ayıklanır. Bir kasede sarımsak, sirke, zeytinyağı iyice karıştırılır. Börülceler soğuyunca sos üzerine dökülür.

Not: Börülceler kendinden tuzlu olduğu için ben hiç tuz kullanmadım.

3 yorum:

Adsız dedi ki...

merhaba.... benim siteye gelip yorum birakmısiniz, beni davet etmisiniz gelmez miyim..:) cok tesekkur ederim.. bende sizin siteyi ziyaret etme firsatini yakaladim.. ne kadar degisik bi salata bu.. borulce yedim ama bu degisik.. eminim lezzetlidir.. ellerinize saglik.. yine beklerim..:)

ACIBADEM KURABiYESi dedi ki...

Benim gibi iç anadolulu biri Giritli eşinin ailesi tarafından binbir çeşit oyla tanıştıktan sonra onlara yemeğe giderken yaptığı deniz börülcesini kılçıklarını ayıklamadan götürür:) Sonra ne mi olur meğer onlar da bilmiyormuş nasıl yeneceğini, bi şaşkınlıktan sonra yerken ayıklayarak yedik deniz börülceleri :)

Ferhanca dedi ki...

Merhbalar, işte geldim mutfağınıza ..Eller,neze sağlık..Ben de Bodrum da yapmıştım, ayıkşaması eziyetli fakat lezetti çok güzell...