6 Temmuz 2007 Cuma

MISIR EKMEĞİ


Arkadaşlar dün komşum Semiha teyzede yediğim ve çok beğendiğim mısır ekmeğini bugün hemen yapıp sizlerle paylaşmak istedim.

Malzemeler:

-2 su bardağı mısır unu

-1 su bardağı un

-2 yumurta

-1 su bardağı yoğurt

-1 su bardağı ılık süt

-1 paket kabartma tozu

-1 tatlı kaşığı tuz

-1 tatlı kaşığı şeker

-2 yemek kaşığı sıvıyağ


Yapılışı:

Bütün malzeme bir kaba konur. Karışım kek hamuru gibi cıvık bir kıvama gelene kadar iyice çırpılır. Karışım yağlanmış bir orta boy fırın tepsisine dökülür. Önceden ısıtılmış fırında 150 derecede 40 dk. pişirilir.


Not:İsteğe bağlı şekerini 1 yemek kaşığı koyabilirsiniz.

4 yorum:

ayseyaman dedi ki...

Pervin merhaba,
yeni blogun hayırlı uğurlu olsun, nice güzel tariflerde sohbetlerde buluşmak üzere. :)
Tahta Kaşık blog adını çok beğendim çok sevimli olmuş. :)
iyi hafta sonlari dilerim
sevgilerle

Adsız dedi ki...

Merhaba Pervinciğim, mısır ekmeği en sevdiğim ekmeklerden biridir.

Benim tarifimden farklı.
Bir de böyle denemeli. Ellerinize sağlık

Sımmsıcak sevgiler...

cekirdeksizuzum dedi ki...

Geçen gün marketten mısır nişastası yerine yanlışlıkla mısır unu almışım. Ne yapsam diye düşünüyordum. Bu tarifi denemeye karar verdim.
Ellerinize sağlık...

Mutfak Havlusu dedi ki...

mısır ekmeği nefis bir lezzet helede mıhlamayla harika olur:)