3 Eylül 2007 Pazartesi

ZEYTİNYAĞLI BARBUNYA


Malzemeler:
-1 kg. taze barbunya
-1 büyük soğan
-2 havuç
-Yarım çay bardağı sıvı yağ
-3 domates
-Tuz, şeker
-Taze nane
-2 su bardağı su
Yapılışı:
Düdüklü tencereye sıvıyağ dökülür. Küçük doğranmış soğanlar, barbunya, domates, havuç çiğden konulur. Su, tuz ve şeker eklenir. 40 45 dk. pişirilir. Soğuduktan sonra naneyle süslenir.
not:Taze barbunya kullandığım için düdüklü tencerede hepsini çiğ olarak pişiriyorum. Kuru barbunya olursa önceden haşlanıp renkli suyu dökülür. Şeker isteğe bağlı konur.

14 yorum:

Adsız dedi ki...

Mrb.barbunyaya bayılırım.sizinkide çok güzel görünüyor.ellerinize sağlık.allahtan bu akşam bizde de var.yiyebileceğim:):):)

Bir Anne dedi ki...

Allaaahhhh!!! Zeytinyagli barbunya belki de benim en sevdigim yemektir:) Sabah aksam, gece gunduz, midem agrimayacak olsa yerim. Harika bir sunum. Tebrikler:)

Baharcicegi dedi ki...

Barbunyayi cok sevmeme ragmen ev halki yemedigi icin pek pismiyor,ama sayende görüntüsünü görmüs oldum,nefis olmus sunumda cok güzel eline saglik arkadasim.

Adsız dedi ki...

barbunyayı ben de çok severim,aklıma getirdiğin için sağol :)
makarnacik.blogcu

Kevser - Elda'nin Annesi dedi ki...

Merhaba, zeytinyagli barbunyayi ben de cok severim, hele siz Türkiye'de taze taze alip tüketebiliyorsunuz, bizler burda sadece kuru bakliyat olarak cok kullaniyoruz. Bunun degerini iyi bilin, ama artik bizde bir daha ki seneye insallah alip yapariz. Sayfan cok hos, güzel tarifler var, bundan sonra daha da sik görüsürüz insallah, hoscakal. Kevser

ifot dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş barbunyan ..

Calimero Mutfakta dedi ki...

ellerinize sglik.. ben hic barbunya yapmadim ama oyle pilav ustu de pek bi guzel oluyor..

Adsız dedi ki...

ELLERINE SAGLIK BARBUNYAN ENFES OLMUS VALLAHI CANIM ABLACIGIM SEN NE YAPARSINDA KÖTÜ OLUR

Cafe Gusto dedi ki...

Pervinciğim ellerine sağlık tam da etkinliğe yakışır soğuk bir yemek olmuş.Çok da şık görünüyor.
sevgiler...

nil-nennenmutfakta dedi ki...

slm arkadaşım ben geri döndüm her zaman beklerim.Giderken elim boş gitmiyorum.Bu tabağı izninle aldım. mmm nefiss

pervin dedi ki...

sevgili sarimutfak sevdiginize sevindim teşekkürler,sevgili bir anne sizinde sevdiginize sevindim bakla giller midenizi agrıtıyor demekki pişirirken içine çok az kimyon katarsanız iyi olur şişkinlik ve gaz yapmaz yorum için teşekkürler,sevgili baharçiçegi teşekürler,sevgili birgül teşekkürler,sevgili kevser teşekkürler,sevgili ifot teşekkürler, sevgili calimero teşekkürler,sevgili keskinli ayşecim teşekkürler,sevgili cafe gusto teşekkürler,sevgili nenen hoş geldin teşekkürler.beni ziyaret eden bütün arkadaşlarıma teşekkür ediyorum sevgiyle kalın.

sabire dedi ki...

:-) :-)
MERHABA ;
pervin yemeklerin çok harika gözüküyor hele barbunya mütiş bi daha geldiğimde barbunya isterim
:-) :-)

pervin dedi ki...

sevgili sabire teşekkür ederim sev seve yaparım sevgiyle kal..

Adsız dedi ki...

canim kardesim barbunya yemeginde her yemeklerin gibi muhakkak harikadir,ellerine saglik afiyet olsun,hepinize kucak dolusu sevgiler.Berlinden,ablan.