29 Mart 2008 Cumartesi

PORTAKAL SOSLU ENGİNAR

Malzemeler:
-5 orta boy ayıklanmış enginar
-3 portakal
-1 kavanoz garnitür
-Yarım çay bardağı sıvıyağ
-2 su bardağı su
-Limon
-Tuz
-1 kesmeşeker
-Dereotu
Yapılışı:
Enginarlar yıkanıp tencereye dizilir. Portakallar sıkılıp iki su bardağı su ve sıvıyağ sos haline getirilip enginarların üzerine dökülür. Kapağı kapatılıp kaynamaya bırakılır. Enginarların yumuşamasına yakın içine garnitürler konur. 15-20 dk. daha pişirilir. Suyu azaldıkça ılık su eklenir. Tuz, şeker ve çok az limon katılır. Piştikten sonra dereotu ve limonla süslenir.

16 yorum:

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık nefis görünüyor eminim ki lezzetide en az görüntüsü kadar güzeldir...
arzu

fatosun mutfagından... dedi ki...

pervin abla ellerine sağlık..sevgiler

. dedi ki...

Enginari cok severim,portakal soslu olunca lezzetini tahmin edebiliyorum canim.Ellerine saglik,afiyetler olsun.
IYI HAFTALAR DILIYORUM CANCAZIMA:)))

Adsız dedi ki...

canım kardeşim göründüğü gibi lezzetide çok güzeldir.Ellerine sağlık , kucak dolusu sevgiler. ablan.

Adsız dedi ki...

ellerine saglik çok lezzetli gorunuyor sevgilerimle

Naşide Dönmez dedi ki...

belki inanmayacaksın ama enginarın tadını hiç bilmiyorum.ama yemeği ve evdekilerede yedirmeyi çok istiyorum.aslında yapmam lazım çünkü tam resimlik bir tarif:))ellerine sağlık canım.

elif dedi ki...

pervin ablacım ellerine sağlık kereviz çok güzel olmuş . ben daha birkere pişirdim enginar limonlu yapmıştım ben ama evde pek tutulmayınca bi daha pişirmedim. ama bide bu tarifle denyebilirim. zaten bende diyete girdim bugün. inşallah 5 6 kilo verebilirim.

Adsız dedi ki...

pervin ciğim her ne kadar enginar sevmeyen biri olsam da seninkiler çok güzel görünüyo..ellerine sağlık canım benim..afiyetle...
yersofrasi

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Nefis olmuş şekerim :)Hayırlı cumalar dilerim...
NİL

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerine sağlık pek bı nefıs duruyorlar.Sevgıler..

anneminkizıyim dedi ki...

Canim ellerine saglik, hayirli cumaalar.
Harika bir görüntü ve lezzet olmus. Sizelere afiyetler olsun, sevgiler....

nil-nennenmutfakta dedi ki...

Pervinciğim kullandığüım vanilyayı sormuşsun toz halinde 5 li poşetlerde olanlardan kullandım ben ama sen dilediğini kullanabilirsin sıvı vanilya esansıda çok güzel oluyor artık elinin altında ne varsa :)iyi geceler canım

Adsız dedi ki...

Enginara bayılırımmmm çok nefis olmuş, portakal soslu hiç denememiştim...tarifinizi aldım..:))

ellerinize sağlık...

Gönül dedi ki...

oy oy oy ne kadar sağlıklı bir yemek elciklerine sağlık kuşummmm öpüyorum sevgilerimle

NiNo dedi ki...

off nefis bunlarrrrrrrrrrrrr

Ferhanca dedi ki...

Pasta cok guzel duruyor hele dilimli hali daha cekici ..visneli tatlilar harika oluyor ellereine saglik.sevgiler.