3 Ağustos 2007 Cuma

KATMER POĞAÇA

Arkadaşlar netten görüp yaptığım katmer poğaçayı sizlerle de paylaştım.

Malzemeler:
hamur malzemleri:
-1 su bardağı ılık süt
-1 çay bardağı sıvı yağ
-1 yumurta akı
-20 gr. yaş maya veya 1 yemek kaşığı kuru maya
-1 tatlı kaşığı tuz
-1 tatlı kaşığı şeker
iç malzemeleri:
-Peynir
-Maydanoz
-75 gr. margarin
üzeri için:
-1 yumurta sarısı
-Susam, çörekotu

Yapılışı:
Hamur malzemelerinin hepsi karıştırılarak yumuşak bir hamur hazırlanır. Hamur yarım saat dinlendirilir. 8 bezeye ayrılır. Bezeler tabak büyüklüğünde açılıp her katına eritilmiş margarin sürülür. Daha sonra açarak iyice büyütülen hamur sigara böreği gibi üçgen şeklinde kesilir. Arasına hazırlanan iç malzeme konulup sarılır. Ayırdığımız yumurta sarısı üstüne sürülüp çörekotu ve susamla süslenir.
not:Benim verdiğim ölçülerle 16 tane poğaça oluyor.


24 yorum:

yemekoloji dedi ki...

merhabalar ziyaretiniz için teşekkürler katmer poğaça çok güzel olmuş elinize sağlık arkadaşım

Cafe Gusto dedi ki...

Bloğunuz hayırlı olsun.
sevgilerimle..

Ferhanca dedi ki...

Bu katmerin piri Pınar'ın Kulubesi dir çok güzel mayalılar yapar .Siizn katmerde ye beni diyor ..Afiyet olsun ..blogda yolunuz açık olsun..::))

Esra ve Zerrin dedi ki...

merhaba;
:):):):):)

allah iyiliğini versin pervin ne çok güldüm...
çok hoşsun ya
ama allah söyletti galiba
inşallah yakında bayilerde de olur

çok öptüm canım
sevgiler
:):):):)

esra

Adsız dedi ki...

Pervin'cim bende yapmıştım, çok güzel oluyor, seninkilerde çok güzel görünüyor, ellerine sağlık, sevgiler..

Adsız dedi ki...

ellerine sağlık çok güzel olmuş.bende bu hamuru yapıyorum ama hiç arasına yağ sürüp bu şekilde yapmayı düşünmemiştim.Mutlaka deniycem

Adsız dedi ki...

mrb, katmar gerçekten de harika olmuş insanın iki ölçü yapası geliyor çok lezizler
ellerine sağlık

Adsız dedi ki...

slm canım yine döktürmüşsün ellerine sağlık.tarifi aldım en kısa sürede deneyeceğim.hoşçakal sevgiyle kal

Serpil dedi ki...

Slm canım; bu tarif bendede var. En sevdiğim hamurişi diyebilirim.Ellerine sağlık. Birde şu kaloriler olmasa...

hatice dedi ki...

ziyaretiniz için teşekkürler, bloğunuz hayırlı olsun, katmer poğaça harika gözüküyor...ellerinize sağlık...sık sık görüşmek dileğiyle

Adsız dedi ki...

selamlar pogacan harika ellerine saglik aynisini bende yapiyorum belki bende bir gün yapar yayinlarim bir tane aldim ve kactim bye

Adsız dedi ki...

Bu poğaçaları görünce yarın erken kalkayım, bu poğacaları yapayım sonra balkonuma geçip çayımla sıcak sıcak poğaçalardan yiyeyim dedim. Hakikaten çok güzel görünüyorlar. Elerine sağlık!

Duygu dedi ki...

Merhaba Pervin
Cok tesekkur ederim. Senin blogunda cok guzel gozukuyor,linkini ekleyecegim birazdan:)
sevgiler

Adsız dedi ki...

merhaba.bloğunuz hayırlı olsun.poğaça çok güzel olmuş.ellerinize sağlık

Adsız dedi ki...

canım merhabalar poğaça harika görünüyor tam aradığım tarif ellerine sağlık...
selamlar..
www.denizesintisi.com

hayat dedi ki...
Bu yorum yazar tarafından silindi.
hayat dedi ki...

Merhaba Pervin, bloğunuz hayırlı olsun.Katmer poğaça da çok nefis görünüyor.Ellerinize emeğinize sağlık.
Görüşmek dileğiyle sevgiler...

Minik Patikler dedi ki...

Çok lezzetli görünüyor, blogunuz hayırlı olsun :)

Safran dedi ki...

Merhaba Pervin, blog dünyasına aramıza hoşgeldiniz, hayırlı olsun... Katmer poğaçalar muazzam, güzel tariflerinizin devamını bekliyoruz, içten sevgiler, görüşmek dileğiyle...

Adsız dedi ki...

Merhaba ellerine sağlık, poğacalar harika olmuşlar. Blogun hayırlı olsun. Sevgiler Nesrin

ifot dedi ki...

çok nefis görünüyorlar ben de denemeyi düşünüyorum.
bu arada blogun hayırlı olsun pervinciğim ..

Adsız dedi ki...

Merhaba katmer poğaça herkesin favorisi oldu harika bir lezzet sizinkilerde çok başarılı nefis görünüyorlar ellerinize sağlık selamlar sevgiler.

NiNo dedi ki...

bu pogacalara bayilirim yemis kadar oldum gorunce ellerine saglik

Adsız dedi ki...

herkese süper bi haberim var!
şimdi bu pogoçayı yaptım ve arasına tereyağ sürmedim daha doğrusu unuttum:)
işte herkes yağ sürmesek olurmu diyordu ya, inanın olur çünkü harika oluyor böylede,nişastası bol olsun arasında yeterli. haydi kolay gelsin şu an yine her yaptığım gibi bu pogoçayı yerken parmaklarımıda yiyorum:)